Våra produkter och priser Alla priser i butiken, på websidan och i annonser är i SEK och inklusive moms (25%). Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter som kan finnas i text eller pris. För att handla hos oss måste du vara över 18 år.
Betalsätt Snabbkassa Klarna, privatperson Med Klarna kan du betala mot: – Faktura, betala inom 14 dagar (0 kr i avgift) – Kortbetalning med Visa, Mastercard och American Express. – Direktbetalning via din internetbank (Swedbank, Nordea, SEB, Handelsbanken) – Klarna Direkt, betala med mobilt BankID.
Vid köp mot faktura kan beställningen endast skickas till fakturamottagaren. Vid köp till någon annan än dig själv, var god välj kortbetalning eller direktbetalning via din internetbank som betalsätt samt ange rätt mottagare, adress, e-post och mobilnummer för avisering.
Snabbkassa Klarna, företag Handla som företag med kort eller mot faktura. För avvikande leveransadress, kontakta oss på info@TattooSweden.se eller 0708-650493
Övriga betalsätt: – Förskottsbetalning till vårt Bankgiro: xxxxxx-xxxx Gå in på din internetbank och genomför betalningen enligt din orderbekräftelse. 1) Betala det bekräftade beloppet till vårt Bg: xxxxxx-xxxx 2) Som referens anger du ditt ordernummer. 3) När vi mottagit din betalning skickas varorna till dig. Tänk på att det tar 2-3 bankdagar för betalningen att nå fram till oss.
– Betala via ditt PayPal-konto – Kortbetalning med Visa eller Mastercard för utlandsbetalningar
Avvikande leveransadress: Vill du skicka en beställning som gåva ber vi dig betala med kort eller direkt från din bank. En order beställd mot faktura, kan av säkerhetsskäl endast levereras till samma person som fakturan är utställd på.
Kontroll görs av Klarna beträffande kreditvärdighet och folkbokföringsadress, en sk enkel kreditupplysning. Det kan dock hända att du får en bekräftelse på att kreditkontrollen gjorts hemskickad till dig. Hela faktureringsrutinen sköts av Klarna AB. Vi överlåter vår fordran till Klarna i sin helhet. Vill du läsa mer om Klarna och deras villkor, klicka HÄR! Det går också bra att ringa Klarna på 08-120 120 10. Frågor som avser inkassoärenden får du snabbast hjälp genom att kontakta Segoria på 08-120 129 90. Större företag och organisationer som inte har leverans till samma adress som fakturaadressen är välkomna att kontakta oss för att få ordern hanterad och fakturerad direkt av TattooSweden. Skicka ett mail med din beställning till: info@TattooSweden.se
Leverans- och fraktvillkor Vi packar och skickar varorna till dig mellan 12-30 arbetsdagar. Frakt debiteras normalt med 49 kr. Fri frakt till DB Schenkers ombud, DHL Servicepoint, BEST transport eller med Budbee vid köp över 300 kr.
Avisering: SMS: När din order har mottagits av paketombudet skickas ett sms till dig med det fyrsiffriga löpnummer du använder tillsammans med legitimation för att hämta ut ditt paket.
Brev: Få avisering med det fyrsiffriga löpnumret direkt hem i brevlådan. En aviseringsavgift på 15 kr tillkommer.
Paket som inte hämtats ut hos ombud: Paketen returneras till TattooSweden efter 14 dagar. Har Ditt paket returnerats till oss kan du hämta det på Sankt Eriksplan 11 i Stockholm eller kontakta oss för ny leverans. Du måste då betala ny frakt för Din försändelse. För outlösta paket som gått i retur till oss och där kunden ångrat sitt köp, debiteras en returavgift på 100 kr.
Ångerrätt och reklamationer TattooSweden följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Ångerrätt Om du ångrar köpet och vill lämna tillbaka varan erbjuder vi 60 dagars öppet köp. Vid oanvänd vara och obruten förpackning återbetalar vi hela varuvärdet. Om förpackningen är bruten och TattooSweden anser att det skett en värdeminskning har vi möjlighet att göra ett avdrag i relation till värdeminskningen när vi återbetalar dina pengar. Vi informerar naturligtvis om detta i samband med returen.
Du som kund står för returfrakten till oss. Om du vill byta varan mot något annat, står vi för frakten tillbaka till dig. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad tillsammans med kopia av orderbekräftelsen och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp.
Returadressen: TattooSweden Adress: Stöttingsgränd 4, 12945 STOCKHOLM
Ändra eller avbryta beställning Vi hjälper dig gärna att ändra din beställning under förutsättning att vi inte redan hunnit skicka den.
Reklamationer Om en vara är felaktig eller transportskadad ska du alltid kontakta oss så snart felet upptäckts och alltid innan en retur.
Skriv ett mail till info@TattooSweden.se och ange felet så får du hjälp med retur och eller makulering av köpet. Specificera aktuell produkt och beskriv problemet. TattooSweden står för returfrakten och vi ersätter dig med ny vara alternativt återbetalar dina pengar. När returen skickas till oss måste kundnummer eller ordernummer framgå av försändelsen. Vi återbetalar pengar för returer och godkända reklamationer inom 14 dagar.
Nyhetsbrev Som kund hos oss har du möjlighet att få vårt nyhetsbrev med unika erbjudanden och tips om nyheter. Du kan när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka på länken för avprenumeration i nyhetsbrevet eller skicka ett mail till info@TattooSweden.se.
Personuppgiftspolicy Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du besöker vår hemsida eller köper våra produkter kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig eller av våra samarbetspartners i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår Personuppgiftspolicy. Vi på TattooSweden värnar om dig som kund, vilket bland annat innebär att vi hanterar dina personuppgifter på ett sätt som tar hänsyn till din integritet. I vår integritetspolicy beskrivs vilka personuppgifter vi samlar in från dig genom våra interaktioner med dig samt hur vi använder dessa uppgifter. Integritetspolicyn beskriver även dina rättigheter gentemot oss och hur du kan göra dina rättigheter gällande.